vardagar

Den här veckan är det våran barnlediga vecka, Oliver är hos sin mamma och även om det känns tomt så är det ibland skönt att få en andningspaus. Åtminstone de första dagarna innan det börjar bli alldeles för tomt.

Igår möblerade vi om efter bästa förmåga i sovrummet för att få plats med ytterligare en säng - spjälsängen. Nu är känslan lite av en sovsal med våran stora dubbelsäng, Olivers säng och även Frejas. Vi skulle behöva flytta till en större lägenhet men för tillfället får vi klara oss.

Denna veckan ska jag försöka köpa parfymfritt tvättmedel och sköljmedel och tvätta igenom det minsta av alla bebiskläder och sängkläder. Jag förstår nu vad som menas med att "boa" som gravid, det bara kliar i hela kroppen efter att få ordna och fixa och greja för att förbereda inför det nya hjärtat som ska bo med oss. ♥

Jag var ute en sväng och gick med Jenny och hennes pojkvän förut också, det går långsamt och nu har jag ont som attans i bäckenet. Men det är bra och förhoppningsvis värt det. Jag längtar till våren när hon har kommit ut och jag kan börja gå promenader på riktigt igen, trots att jag bara har gått upp 5 kilo än så länge så längtar jag efter att gå ner i vikt. Vill inte vara såhär stor!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: