vem är du mitt hjärta?

Vem är du? Jag ligger på nätterna och tänker, jag undrar hur du ser ut och om du kommer att få mycket hår. Jag undrar om du ska få din pappas stora ögon och vilken färg. Kommer du att vara som din bror? Vad kommer du att heta? Hur kommer det att kännas när jag först får hålla dig i min famn? Jag föreställer mig dina små fingrar och fötter, jag vet att dom kommer att vara små men kommer dom att vara ännu mindre än jag kan förstå just nu? Jag köpte ett par tossor till dig i förra veckan, dom är så mjuka och små. Jag försöker att se framför mig att du ska ha dessa på dig en dag till våren. Du fick en supersöt liten mössa och body av Linda och Johan också, allt är så litet.

Det känns så ofattbart att jag har ett litet liv där inne i min mage. Just nu mår jag bara så dåligt, illamående och framförallt att ryggen gör så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen stundvis. Jag gråter och undrar hur kvinnor genom tiderna har utsatt sig för det här. Men så återkommer tankarna: Vem är du?

Du ska få komma ut och världen ska bli din när blommorna spricker upp ur jorden, när solen lyser så att de nya trädkronorna skimrar av ljusgröna blad. Allt kommer att vara nytt och det kommer mitt, vårat, liv att vara också. Jag kan knappt vänta men ta din tid på dig, ligg kvar i magen tills du är redo för oss. Du har ingen brådska, livet går tillräckligt fort ändå.

Jag längtar tills jag får veta vem du är. Mitt hjärta.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: