ultraljudet ♥

Här är våran dotter. Dessa bilderna fick vi med oss i förra veckan när vi var där på RUL men idag var vi tillbaka eftersom hon låg med ryggen mot oss så det var lite svårt att se att allt såg okej ut. Men idag låg hon bättre och det var synd att vi inte hade några pengar med oss även denna gången för då hade vi fått betydligt skarpare och tydligare bilder.

Efteråt åkte vi till Willys och handlade, när vi var där ringde mammas sambo och sa att han hade fixat gran åt oss så då åkte vi hem till mamma som redan hade hunnit ner till affären och såklart köpt en rosarandig body och små små strumpor. Hur gulligt som helst.

Sen tänker jag mycket på det här med genus. Jag är inte en renodlad genustänkare men lite grann åtminstone. Jag vill inte göra mitt barn till enbart en flicka med rosarosarosa eller få in henne i ett fack med puttinuttigt. Jag tror nog lite mer på variation. Man kan inte göra mer än sitt bästa helt enkelt. :)

En liten flicka... det känns så otroligt att det ligger en frisk liten människa inuti min mage. ♥

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: